woensdag 19 maart 2014

Dag 15: Time Management

Ik zie veel mensen in mijn praktijk die bol staan van de stress. Veel verplichtingen, hoge verwachtingen, veel actie en geen minuut tijd over voor een beetje rust of voor alleen zijn. Hun vraag? Betere time management, meer efficiĆ«ntie. 

Je planning verbeteren, dat kan altijd, maar efficiƫnter worden, daarvoor moet je hoofd vrij zijn. Zolang je niet weet wat je wil, kan je er ook niet helemaal voor gaan.

Stap 1 van mijn programma was: mijn natuurlijk slaapritme terugvinden zodat ik de hele dag door energie zou hebben i.p.v. de dag door te komen met koffie.

Stap 2: Duidelijke doelen voor mezelf stellen. Waar ga je ik me op focussen: mijn werk, mijn huishouden, nieuwe projecten, mijn sociaal leven? Wil ik veel gedaan krijgen? Wil ik het snel gedaan krijgen? Hoe perfect moet het zijn?

Even denken...werk moet zo perfect mogelijk, maar het huishouden, daar wil ik gewoon veel gedaan krijgen. Sociaal leven, zo veel mogelijk en nieuwe projecten, daar wil graag meer tijd voor maken. 

Stap 3: Hoe krijg ik dat gedaan?

een voorproefje: http://www.bulletjournal.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten