maandag 10 maart 2014

Dag 6: De moeite waard



Het omgaan met de frustratie van mijn nieuwe eetpatroon vraagt veel van me. Gewoontes veranderen doe je niet zo maar: het koken duurt langer en het "nee" zeggen is lastig. Het is allemaal nog wat zoeken. Welke suikers zijn goed en welke niet? Wat kan wanneer? Tijdens het sporten, zijn snelle suikers geen probleem. Op andere momenten kan je ze beter vermijden. 

Nee zeggen kan enkel als je mentaal sterk staat. Moest ik nu naast mijn dieet nog andere dingen aan mijn hoofd hebben, zou het me niet lukken. Stel je even volgende vraag voor je eraan begint:
- Pieker ik niet te veel over andere dingen om dit er bij te kunnen nemen?
- Zijn er op dit moment niet al te veel andere veranderingen in mijn leven (verhuis, nieuwe job, nieuwe gezinssituatie, nieuwe studies,...)?





Maar on the brightside: sinds ik gestopt ben en de afkickverschijnselen achter de rug zijn, voel ik me supergoed!!! Niet euforisch en hyperactief en zenuwachtig zoals anders, maar gewoon op mijn gemak goed. Ik dacht echt dat die hyperactiviteit deel uitmaakte van mijn karakter, maar blijkbaar was dat helemaal niet zo. Ik kom nu echt tot rust en het is heerlijk.

Als ik het even minder zie zitten, inspireer ik me van andere blogs met mensen die het al veel langer volhouden dan ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten